خوش اومدی! اکانتت رو بساز و از کدتخفیف توی پروفایلت استفاده کن. ^_^

sign up

A Very Easy Death – Simone de Beauvoir

چاپ دیجیتال A

کتاب A Very Easy Death «مرگ آرام» رمانی به قلم سیمون دوبووار، نویسنده و فیسلوف مشهور فرانسوی است. این اثر روایتی اتوبیوگرافیک از زندگی نویسنده با مادری سالخورده است که در بستر مرگ افتاده و روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند.

120.000 تومان

«ارسال این کتاب تا یک و نیم هفته بعد از سفارش انجام میشه»

توضیحات

خلاصه‌ی کتاب:
داستان از جایی آغاز می‌شود مادر سیمون دوبووار در خانه‌اش زمین می‌خورد. استخوان رانش می‌شکند و همسایه‌ها او را به بیمارستان می‌برند. مادر علائمی شبیه به علائم حمله قلبی یا سکته دارد و مدتی بعد دکترها به به سیمون و خواهرش خبر می‌دهند که مادرشان سرطان روده دارد.
داستان را خود سیمون دوبوار روایت می‌کند و با روایت او ما به گذشته و حال زنی سفر می‌کنیم که اتفاقات زیادی را از سر گذرانده تا مادر دو دختر، همسر و معشوق باشد. دوبوار در کتاب مرگ آرام از انسانی می‌گوید که هنوز میل به زندگی کردن دارد اما گرفتار جسم رنجور خود می‌شود و در نهایت باید تسلیم شود.
کتاب A Very Easy Death تلاش انسان برای زندگی بیشتر را نشان می‌دهد اما درکنارش رنج و اندوه اطرافیان برای از دست دادن عزیزشان را هم به تصویر می‌کشد، سوگواری و به پیشواز رفتن سوگواری در این داستان خودنمایی می‌کند. این کتاب تصویر انسان است که می‌خواهد زندگی کند و به همان اندازه دوست دارد اطرافیانش همیشه زنده باشند.

قسمتی از کتاب:
“There is no such thing as a natural death: nothing that happens to a man is ever natural, since his presence calls the world into question. All men must die: but for every man his death is an accident and, even if he knows it and consents to it, an unjustifiable violation.”

درباره‌ی نویسنده:
سیمون دوبوار (۱۹۸۶-۱۹۰۸) De Beauvoir, simone با نام اصلی (سیمون لوسی ارنستین ماری برتراند دو بووار) فیلسوف، نویسنده، فمینیست و اگزیستانسیالیست فرانسوی نهم ژانویه ۱۹۰۸ در پاریس و خانواده‌ای بورژوا متولد شد. پس از تحصیل ریاضیات و فلسفه و زبان و ادبیات،به تدریس فلسفه روی آورد و به هنگام گذراندن آزمونی با ژان پل سارتر آشنا شد در این آزمون سارتر رتبه نخست و بووار رتبه دوم را بدست آورد. سارتر و بووار تا پایان عمر رابطه عاطفی پیچیده‌ای داشتند و همواره بر صداقت در روابط عاطفی پای می‌فشردند. سیمون دو بووار به عنوان مادر فمینیسم پس از ۱۹۶۸ شناخته می‌شود و رمان همه می‌میرند اثر او (۱۹۴۶) یکی از بهترین رمان‌های جهان معاصر است. خاطرات، کهنسالی، جنس دوم و مرگ آرام از آثار قابل تأمل این نویسنده و صاحب اندیشه بزرگ فرانسوی است. سیمون دو بووار در ۱۴ آوریل ۱۹۸۶ در ۷۸ سالگی جهان را واگذاشت و در کنار دوست همیشگی‌اش سارتر آرام گرفت.

توضیحات تکمیلی

ژانر

اتوبیوگرافی، فلسفی، کلاسیک

نمره‌ی گودریدز

4

تعداد صفحات

79

قطع کتاب

رقعی

نوع جلد

نرم (شومیز)

نوع کاغذ

بالکی

هنوز هیچ بررسی وجود ندارد.