خوش اومدی! اکانتت رو بساز و از کدتخفیف توی پروفایلت استفاده کن. ^_^

sign up
%30 OFF

Dopamine Nation – Anna Lembke

چاپ آفست +A

Finding Balance in the Age of Indulgence

آنا لمکی، روان‌پزشک و نویسنده‌ی کتاب Dopamine Nation «ملت دوپامین»، با تحقیقات گسترده‌ی خود در زمینه‌ی روان‌پزشکی و با بررسی مقوله‌ی «لذت‌» در مغز انسان، حاصل تجربیات علمی خود را در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز برای مخاطبان شرح خواهد داد. این کتاب آموزنده که در سال 2021 منتشر شد، با نگاهی ویژه به مسئله‌ی اعتیاد و با شرح داستان‌های واقعی از زندگی افراد مختلف، از عجایب دنیای اسرارآمیز ذهن پرده‌برداری کرده است.

قیمت اصلی 550.000 تومان بود.قیمت فعلی 385.000 تومان است.

«ارسال این کتاب تا یک و نیم هفته بعد از سفارش انجام میشه»

توضیحات

خلاصه‌ی کتاب:
در کتاب Dopamine Nation رابطهٔ نزدیک بین درد و لذت در سامانهٔ عصبی مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای عملی متعددی برای مبارزه با رفتارهای اعتیادآور ارائه می‌شود.

هدف کتاب دنیای دوپامین آن است که یافته‌های علوم اعصاب در مورد پاداش را شرح دهد تا بتوانیم به تعادل بهتر و سالم‌تر و ایمن‌تری در مورد درد و لذت برسیم. اما علوم اعصاب برای رسیدن به این هدف کافی نیست. برای روشن‌شدن مسئله به تجربه‌های عملی زندگی انسان‌ها نیز نیاز داریم. انسان‌های گرفتار و درگیر یا همان انسان‌های معتاد بهتر از کسانی که صرفاً مستعد ابتلا به افراط هستند می‌توانند راه رهایی از افراط را به ما بیاموزند. مطالب این کتاب برگرفته از داستان‌های واقعی زندگی بیماران معتاد آنا لمکی است که پس از گرفتاری در دام اعتیاد توانسته‌اند خود را از چاله‌ٔ اعتیاد بیرون بکشند.

نویسنده در این کتاب، به شرح مفصلی از روند شکل‌گیری حس لذت در ساختار مغز خواهد پرداخت؛ روندی که ما را به سال‌های دیرینه‌ی زیست انسان به روی کره‌ی خاکی می‌برد؛ درست به روزی که اولین‌بار، هورمونی که امروزه آن را دوپامین می‌نامیم در سیستم عصبی او شروع به ترشح کرد. این هورمون سرآغاز احساسی بود که تا به امروز همچون فرمان یک ماشین، کنترل بسیاری از رفتار‌های انسان را به دست دارد. آنا لمکی در کتاب خود، یعنی دنیای دوپامین پس از بررسی ویژه‌ی هورمون لذت در بدن انسان، به ابعاد گسترده‌ی آن در جهان مدرن خواهد پرداخت؛ جهانی که هر روزه در آن صدها وسیله و عامل متنوع برای تولید بیشتر هورمون دوپامین یافت می‌شود.

قسمتی از کتاب:
“The paradox is that hedonism, the pursuit of pleasure for it’s own sake, leads to anhedonia. Which is the inability to enjoy pleasure of any kind.”

درباره‌ی نویسنده:
آنا لمکی روان‌پزشک و استاد دانشگاه استنفورد و مدیر گروه مطالعات اعتیاد در این دانشگاه است که به دلیل موفقیت در تحقیق و تدریس جوایز بسیاری دریافت کرده و قریب ۱۰۰ مقاله از او در مجلات معتبر پزشکی منتشر شده است.

توضیحات تکمیلی

ژانر

غیرداستانی، علمی، روانشناسی

نمره‌ی گودریدز

3.9

تعداد صفحات

304

قطع کتاب

وزیری

نوع جلد

سخت (گالینگور)

نوع کاغذ

بالکی

هنوز هیچ بررسی وجود ندارد.