خوش اومدی! اکانتت رو بساز و از کدتخفیف توی پروفایلت استفاده کن. ^_^

sign up

A Doll’s House – Henrik Ibsen

چاپ دیجیتال A

A Doll’s House «خانه عروسک» اثر نویسنده مشهور هنریک ایبسن را اولین نمایشنامه فمینیستی (طرفداری از حقوق زنان) می­‌نامند. علاوه بر آن این نمایشنامه اثر مهمی در مکتبت ناتورالیسم (طبیعت­‌گرایی) محسوب می­‌شود که حوادث و موقعیت­‌های واقعی در گذری از اشکال گذشته روی صحنه به نمایش درمی­‌آیند.

177.000 تومان

«ارسال این کتاب تا یک و نیم هفته بعد از سفارش انجام میشه»

توضیحات

خلاصه‌ی کتاب:
خانه عروسک، داستان زن خامی است که ناگهان چشم به چندوچون زناشویی و دروغی که زندگی‌اش را بر آن بنیاد نهاده باز می‌کند. می‌بیند شوهرش، پدر سه فرزندش، بیگانه‌ای بیش نیست که همواره با او چون بچه و دارایی خود رفتار کرده است. درمی‌یابد که خوشبختی‌اش دروغین بوده و خودش، نه آدمی آزاد و برابر، که عروسکی و خانه‌اش نه خانه، که عروسکخانه‌ای بوده است. این چشم‌گشایی، او را بر آن می‌دارد که همه چیز خود را رها کند و در جست‌و‌جوی حقیقت، خود و ارزش‌های خود، پا به دنیای واقعی بنهد. این‌گونه، او نخستین گام را به دنیای بیرون می‌گذارد ـ دنیایی سردتر و تنهاترِ، ولی هم‌زمان، روشن از کورسوی امید به چیزی بهتر.


قسمتی از کتاب:
“You have never loved me. You have only thought it pleasant to be in love with me.”


درباره‌ی نویسنده:
هنریک ایبسن (Henrik Ibsen) ‏شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و درام‌نویس نروژی است. او یکی از ستون‌های اصلی ادبیات مدرن نروژ است که تأثیر شگرفی بر نویسندگان بعد از خود گذاشته‌ است. از نمایشنامه‌های معروف او می‌توان به دشمن ملت و خانه عروسک اشاره کرد.
ایبسن در نمایشنامه‌هایش غالباً به روابط اجتماعی مردم کشورش هجوم برده و معایب و نواقص رفتار آنان را با کنایه و اشاره بیان می‌نمود، همین امر سبب شد با بی‌مهری هموطنانش روبرو گردد.

توضیحات تکمیلی

ژانر

نمایشنامه، کلاسیک، فمینیستی، درام

نمره‌ی گودریدز

3.8

تعداد صفحات

160

قطع کتاب

رقعی

نوع جلد

نرم (شومیز)

نوع کاغذ

بالکی

هنوز هیچ بررسی وجود ندارد.